keskiviikko 15. tammikuuta 2014

Coming soon: Loppismysterier

Det började med en videoblogg för mitt tidigare jobb. Idén om att göra en till sådan, men i anknytning till Ympärivihreä- bloggen. Den kommer att heta "Loppismysterier" och kommer delvis att göras i videoblogg format. Eftersom jag alltid har en massa idéer (betoning på massa) och sällan tid att uppfylla dem, så gjorde vi ett grönt nyårslöfte med Sofie om att verkligen förverkliga denna idé. 

Tillsammans med Sofie (Johanna skall lockas med) så skall vi klura ut några loppismysterier, för att möjligtvis ta kol på loppisskräcken för någon liten och stor. Vi tre tycker att man kan finna skatter på loppis! Jag hittade några i förrgår:

Engelsk tekanna. Fox Hunt- motiv. 2 €. 
Tekannan är engelsk, i bottnet står det "Bourne Denby Derby" och "Made in England". Det är ingen IKEA-kanna det här! Några dagar sedan såg jag ett rävjaktsavsnitt av Heartbeat, så motivet kunde inte vara mera mitt i prick. . Den klassiska sidan av mig älskar kannan. 2 €.

Sandels- ölglas. 0,5 €/st.
Ölglasen är av märket Sandels, min sambos favorit ölsort. Vi har två identiska från tidigare (6 €/st + postavgift) som jag köpte honom i present något år sedan. De från loppisen var i lika prima skick som de två tidigare. Nu har han fyra stycken! 0,5 €/st.
 
I Loppismysterier- serien kommer vi att visa upp flera skatter, men kopplat till ett visst tema. Just wait for it... :)

/Henna


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti